bibi-ii

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Slovenksí skoropodnikatelia

 

 

Milí moji, porozprávam Vám teraz jednu rozprávku o tom,

 

 

AKO SME STRATILI ILÚZIE, ALEBO O SLOVENSKOM PODNIKATEĽOVI MENOM FRANTIŠEK SANISLÓ - NOVÁTOR.

 

 

            Kde bolo, tam bolo, bola raz jedna mladá rodina – ona a on. Spoločne sa rozhodli, že si kúpia domček na vidieku, 30 km od Košíc. Ale nemyslite si, že peniažky vyhrali v Športke, o tom táto rozprávka nie je. Ešte ďalších 30 rokov budú splácať hypotéku poctivými slovenskými peniažkami.

                K domčeku patrí samozrejme aj záhrada, o ktorú sa dlhé roky nik nestaral a preto v nej rástla iba tráva a zopár lúčnych kvetov. Jej tatkovi to však nedalo, a preto ako darček k minuloročným júnovým narodeninám kúpil kosačku. A nekúpil len tak hocijakú – kúpil strunovú kosačku za viac ako 8.000,-Sk (to už sa dá v tejto cene zohnať aj kosačka, čo zbiera trávu a má vlastné kolieska, nemusí Vám teda pri kosení visieť na krku). A že má rád túto krajinu, rozhodol sa namiesto zahraničného veľkoobchodníka podporiť malého slovenského podnikateľa. Podniká pod menom František Sanisló – NOVÁTOR, Vihorlatská 8/B, Košice, s prevádzkami v Košiciach na Trolejbusovej 2 a Dominikánskom námestí 39.

                Keď bola kosačka slávnostne odovzdaná, všetci sme sa zbehli okolo nej a híkali a ochkali sme, aká je krásna. Naše nadšenie dlho netrvalo. Kosačka nepokosila ani predzáhradku, keď z nej začal vytekať olej. Nielen trošku, ale tak, že bola celá špinavá, tak sme ju radšej vypli. Milú kosačku sme odniesli reklamovať. Vtedy nastal prvý problém, lebo ju nechceli prevziať na Dominikánskom námestí, kde sme ju kúpili, ale poslali nás s ňou na druhý koniec mesta. Kým bola kosačka v záručnej oprave, dali sme pokosiť pozemok, pretože mesiac sme už čakať nemohli a tráva nám prerastala cez hlavu.

                Kosačku nám vrátili so slovami, že je normálne, že z nej tečie olej, ale napriek tomu ju pretesnili.  V čase ďalšieho kosenia sme už zašli s kosačkou dokonca aj za dom – keď z nej opäť začal tiecť olej, odpadla skrutka, ktorou sa vysúva silon a prestala sa točiť hlava – to všetko po celkovom používaní kosačky v trvaní max. 4 hodiny od zakúpenia. Tak sme ju odniesli reklamovať – poučení už do servisného strediska (kde mimochodom musíte vyzváňať najmenej 20 minút, kým sa nejakému predavačovi uráči sa Vám venovať a prestane pofajčievať s kamarátmi na druhej strane dvora). Predavač s tvárou namosúreného buldoga vypísal papier – a my sme museli opäť zaistiť kosenie iným spôsobom.

                Kosačku vrátili v septembri. V októbri sme sa odhodlali na ďalšie kosenie, ale nekosili sme ani štvrť hodiny. Zas sa prestala točiť hlava. Už sme stratili trpezlivosť s pánom podnikateľom a dali sme si chvíľu pauzu. Kosačku sme odniesli až 17.01.2007 (to bola streda), niekedy okolo štvrtej popoludní. Tentokrát sme po márnom 20 minútovom vyzváňaní šli niekoho zohnať cez predajňu, pretože na reklamačnom oddelení boli zabarikádovaní ako za nacistického bombardovania. Prístup k zákazníkovi bol asi taký, že predavač po oznámení, že reklamujeme výrobok tretíkrát hodil očkom po kosačke a povedal, že nám to aj tak neuznajú.

                Tak aj bolo. 22.01.2007 (to bol pondelok) nám bol doručený list, v ktorom nám akási pani Sokolovská (nemali sme ani potuchy, kto to asi môže byť) oznámila, že reklamáciu neuznávajú. Na reklamačnom protokole bolo napísané, že dňa 19.01.2007 bol výrobok zaslaný na odborné posúdenie – ale 19.01.2007 bola aj pečiatka na obálke so zamietavým stanoviskom. Až vtedy nám trklo, že výrobok nebol ani raz nikam odoslaný. Že František Sanisló – NOVÁTOR jednoducho nemôže uznať tretiu reklamáciu, lebo by išla z jeho vrecka, keďže výrobca, resp. dovozca nevie, že výrobok je kazový.

                Požiadali sme o prehodnotenie stanoviska. 20.02.2007 bol list doručený majiteľovi. Keď sa nič nedialo, šli sme do predajne – kde samozrejme sme zvonili najprv na reklamáciách, potom sme šli do predajne, odtiaľ nás poslali zas na reklamácie, kde nám už milostivo nejaký mladík s nepríčetným pohľadom otvoril. Nechal nás stáť v chodbičke asi 1,5x1 meter a 15 minút hľadal papiere od kosačky. Nenašiel – tak sme šli opäť do predajne, tentokrát sme chceli majiteľa. Majiteľ bol podľa vyjadrenia pani Sokolovskej v zahraničí – vtedy som zistila, že je to pani, ktorá sedí uprostred predajne v sklenenej búdke. Na nič iné asi nie je, pretože na čokoľvek sme sa jej pýtali, odpoveď znela: neviem, nemôžem, to len s majiteľom – ktorý tu nie je a príde až v nedeľu. Nato ma ešte nejaká blondína – očividne predavačka, možno ani nekvalifikovaná – začala presviedčať, že od 20.02. do 22.03. ešte neuplynulo 30 dní. To už by nazlostilo aj indického pustovníka. Odišla som s tým, že žiadam písomné vyjadrenie majiteľa, dostala som však list z piatku (v tej dobe bol ešte majiteľ v zahraničí), kde je uvedené meno František Sanisló – NOVÁTOR – ale podľa vyjadrenia bol podpísaný opäť pani Sokolovskou, ktorá akoby mávnutím čarovného prútika zrazu mohla rozhodovať aj bez majiteľa.

                Reklamáciu – ako inak – opäť neuznali. Zvalili to na preťaženie stroja (cha, dokopy nekosil viac ako 5 hodín) a na nedotiahnutú zaisťovaciu skrutku. Darmo sme sa oháňali tým, že v návode nebolo upozornenie na doťahovanie skrutky. Že je to hobby náradie a teda je stavané pre amatérov a nie profíkov – mohli sme sa od zlosti rozliať aj na kolomaž, nič sa nestalo. Keď som ešte bola zvedavá na vetu v poslednom liste z NOVÁTORA – doneste žací nôž – nevedela som sa tam dovolať. Predavačka zodvihla telefón, povedala, že majiteľ má návštevu a položila. Zavolala som  zas a povedala som, že zostanem na linke. Povedala, že im nemôže blokovať telefón a položila. Tak som to skúsila cez mobil, registrovaný u mobilného operátora na meno František Sanisló – NOVÁTOR, Trolejbusová 2, Košice. Zdvihla tá istá predavačka, s tým istým hlasom a šumom v pozadí, povedala – to je omyl a položila. S tým majstrom sveta, majiteľom firmičky sa mi podarilo spojiť asi o hodinu. Keď som oznámila, že nôž nedonesiem – že už som tam bola kvôli tej kosačke 7x (to je 7 x 60 km), opýtal sa, či má tovar poslať výrobcovi. Povedala som, že to mal urobiť v januári – a on položil telefón.

                Nuž, poučili sme sa. Žiaľ, na vlastne koži.

                Aké z toho plynie ponaučenie? Nabudúce si dobre rozmyslím, či podporím domácich podnikateľov, pretože kdekoľvek vo väčších zahraničných obchodoch sú ochotnejší a majú oveľa ľudskejší prístup. Nerobia žiadne problémy pri reklamáciách a hneď menia kus zas kus. Nikdy som ich nepočula povedať, že je normálne, ak z výrobku tečie olej. Okrem toho – len tak na margo – kúpili sme si lopatku do záhrady v Mounfielde (tiež značkovom obchode) za 48,- Sk. Tú istú lopatku, len s oranžovou násadkou namiesto modrej predáva aj pán František Sanisló – za 230,-Sk. Takže je zrejmé, že inde nakúpim aj lacnejšie, omnoho lacnejšie. Nebudú sa k Vám správať ako k nepríjemnému hmyzu, nebudú Vám skladať telefón. Pristupujú k ľuďom aspoň slušne – ako to napokon robím aj ja. Pracujem v štátnej správe, ale keby som sa k stránkam, ku kolegom a nadriadeným správala takto arogantne, asi by sa so mnou už dávno rozlúčili.

                A Vám moji milí, ktorí ste boli takí trpezliví a zostali so mnou až do konca radím: vyhnite sa širokým oblúkom pánovi s podnikateľským menom František Sanisló – NOVÁTOR, Vihorlatská 8/B, Košice, s prevádzkami v Košiciach na Trolejbusovej 2 a Dominikánskom námestí 39. Vyhnete sa tak aj zbytočným problémom, starostiam, nákladom a ponižovaniu zo strany akýchsi slovenských „podnikateľov“ a ich predavačov. A povedzte to aj svojim známym a oni nech to povedia svojim známym – poučte sa na našej chybe, aby ste sa nemuseli učiť na vlastných.

 

                                                                                                                                                             Ďakujem

 


AKO SME STRATILI ILÚZIE, ALEBO O SLOVENSKOM PODNIKATEĽOVI MENOM FRANTIŠEK SANISLÓ - NOVÁTOR. | stály odkaz

Komentáre

  1. kedže chodím denne
    na trh pre čerstvé paradajky,nemohol som si nevšimnúť onú firmičku.
    publikované: 16.04.2007 13:44:36 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014